Alla inlägg under september 2017

Av Marie - 26 september 2017 20:37

Äntligen har jag beställt de första bebissakerna, fick ett mejl från apoteket hjärtat idag med 20% rabatt på ett helt köp så lika bra att passa på. Längtar till leveransen kommer!

       

Av Marie - 25 september 2017 11:44

Idag är jag äntligen säker på att det jag känner verkligen är sant. Jag har varit osäker några gånger på om det är barnet eller om det bara var inbillning eller bara något annat. Idag är jag dock säker, jag har känt barnet sparka. Äntligen! Jag är lycklig!

Av Marie - 25 september 2017 11:40

Något som några frågar om är så klart om vi väntar en flicka eller en pojke. Vi är självklart nyfikna själva också men vi har INTE tagit reda på barnets kön eftersom vi vill spara på spänningen ändå fram tills barnets födelse. 

Av Marie - 25 september 2017 11:25

Nu har halva beräknade graviditeten gått och det går både fort och långsamt. Fort eftersom jag minns dagen när jag fick ett plus på testet väldigt tydligt och att det är mycket kvar att förbereda innan barnet kommer ut till oss. Långsamt, för att jag längtar så mycket och är nyfiken på vem barnet är. Jag har ett barn i magen men jag vet ingenting om det egentligen, märklig känsla att bära på ett barn men samtidigt veta så här lite. 


Barnet är ca 24 cm långt och väger ca 350g. Ögonfransar finns och eventuellt lite hår på huvudet. Fostret har fått känsel och kan känna eventuell smärta. Det rör på sig mycket och kan till och med göra en bakåtkullerbytta. 

Av Marie - 18 september 2017 20:12

Barnet är nu ca 22 cm långt och väger ca 280 gram. Fostrets hud är nu fullt av tunna hårstrån som skyddar fosrets tunna hud och dessa kommer att falla av innan barnet föds. Min livmorder fortsätter att växa är nu ungefär lika stor som huvudet på ett nyfött barn. Barnet rör på sig för fullt och kan knäppa sina händer.


   

Av Marie - 18 september 2017 20:04

Ultraljud vecka 18-20 dvs i vecka 19 för mig

Allt ser bra ut dvs inga synliga hjärtfel eller missbildningar och barnet växer som det ska. Vi känner både glädje och lättnad så klart.

   

Av Marie - 11 september 2017 18:54

Nu är fostret ca 20 cm långt och väger ca 250 g. Det är väldigt aktivit och inom kort borde jag känna barnet sparka. Magen växer också för fullt och jag blir gladare för varje dag. Jag klappar magen varje dag, säger god morgon och god natt och sjunger för magen. Ju mer magen växer ju mer verkligt känns barnet. Som mannen min säger så är jag gladare nu! 

Av Marie - 11 september 2017 18:52

       

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards